Näin nensa.fi -verkkokauppa sai alkunsa

Tämä tarina on nensa.fi -verkkokaupan perustajan kynästä.

Nensan tarinan taustalla on halu saada seinille koskettavampia ja puhuttelevampia kuvia, tekstejä ja ajatuksia. Koko verkkokaupan ajatus lähti tietysti oman muuttomme jälkeisistä tyhjistä seinistä. Olin katsellut tyhjiä valkoisia seiniä jo yli vuoden, koska seinille ei löytynyt sopivia tauluja. Ensimmäisenä olin sulkenut pois ajatuksen sisustuskauppojen myymistä New York -taulukuvista, koska enhän ole koskaan edes käynyt Amerikan mantereella. Aikani tutkailtuani, päätin ratkaista asian itse. Olin ja olen yhä sitä mieltä että me kaikki ansaitsemme tutumpia aiheita seinillemme.

Valmistelu: Mikä voisi mennä pieleen?

Minulla oli vahva usko siitä, että asiakkaille tulisi pystyä tarjoamaan niin julisteita, kuin myös valmiita kehystettyjä tauluja.

Tilasin siis satoja kehyksiä eri toimittajilta ja testasin niin kehyksiä kuin myös toimittajia. Kuulostaa helpolta, eikö?

Tuntui kuitenkin hassulta että osa toimittajista ilmoitti kehysten koon sisään mahtuvan paperin mukaan, osa taas kehysten ulkoreunojen mukaan ja osassa annetut mitat eivät vastanneet mitään mittaa minkä omalla mittanauhalla sain.

Tämän lisäksi kun tilattiin aukkopahveja ja papereita, oli soppa valmis. Minulla oli reilu määrä kehyksiä, aukkopahveja ja papereita jotka eivät sopineet keskenään yhteen. Tämä kuitenkin vain vahvisti entisestään käsitystäni siitä että nämä kaikki pitää tarjota asiakkaille yhtenä pakettina.

Ensimmäiset tilaukset

Verkkokaupan pystyttäminen itsessään oli minulle luontevaa kymmenien vuosien kokemuksella, ja sain tuotteet näppärästi myyntiin asti.

Avasin kaupan keskeneräisenä (tein kuten pitääkin!) ja laitoin yhden Facebook-mainoksen pyörimään muutamalla kolikolla. Aivan sattumalta torstai-myöhäisiltana huomasin että verkkokaupassa oli kymmeniä kävijöitä samaan aikaan. Joku oli päättänyt jakaa tekemääni mainosta eteenpäin Facebookin ryhmissä, jossa innostuttiin tuotteista. Uhkasin etten mene nukkumaan ennen ensimmäistä tilausta, mutta luovutin.

Herätyskellon piti soida perjantaina vasta klo 7.00, mutta hieman klo 6.00 jälkeen ensimmäinen tilaus tuli ja puhelin kilahti. Kaiken piti olla hallinnassa, olihan minulla tuotteet valmiina.

No eihän se mennyt kuin Strömsössä. Asiakas oli tilannut sen isoimman taulun mitä minulla oli. Ongelma oli siinä, että minulla ei ollut sille kuljetussopimusta, mutta ei myöskään pakkausmateriaalia.

Vaihtoehtoja ei ollut, pakkausmateriaalit tilaukseen ja itse kuskaamaan asiakkaalle taulua ilman pakkausta. Ensimmäisen parin viikon aikana tämä toistui muutaman kerran, koska pakkausmateriaalia ei ollut ihan lähikaupassa.

Nyt voi hymyillä

On siis opittu, erehdytty, korjattu, erehdytty uudelleen, opittu lisää, korjattu uudelleen ja niin edelleen.

Nyt voin kuitenkin satojen asiakkaiden jälkeen olla tyytyväinen. Asiakkailta tulee hyvää palautetta niin arvostelukanavasta kuin myös ihan suoraankin.

Haluan jatkossakin jatkaa taulujen tekemistä ja tuoda kotiinne entistä enemmän puheenaiheita. Ja haluan lisäksi että te asiakkaat olette vähintäänkin Suomen parhaan verkkokaupan asiakkaita. Siihen pyrimme.

Kiitos sinulle!

Kiitos kun olet mukana luomassa nensa.fi -verkkokaupan tarinaa!
Kiitos! Sähköpostiosoitteesi on lisätty listallemme.
Tämä sähköpostiosoite on jo listalla.
UUTISKIRJE
ico-collapse
0
Katselit äskettäin
Takaisin ylös
ic-expand
ic-cross-line-top